Cvičení v těhotenství

Cvičení vyvolává dobrou náladu a nemělo by vést k nadměrné únavě, bolesti a vyčerpání.

Cvičení v prvním a druhém trimestru těhotenství zahrnuje cviky na udržení fyzické kondice, ale respektuje individuální tělesnou zdatnost nastávající maminky.

Cvičení ve třetím trimestru těhotenství se více zaměřuje na vlastní přípravu na porod. V tomto období přesáváme posilovat břišní svaly a svaly dna pánevního. Cvičíme v mírnějším tempu. Naopak volíme cviky uvolňovací, dechové a cviky, které mají ohled na větší bříško. Naučíte se některou z relaxačních technik.

Doporučujeme se o cvičení poradit s gynekologem nebo porodníkem.

I přesto je nutné každou změnu, například bolesti v podbřišku, tvrdnutí břicha, špinění či krvácení, nahlásit lékaři.

Cvičení v těhotenství:

  • lepší fyzická kondice
  • lepší psychická kondice
  • zmírnění bolestí páteře
  • zlepšení držení těla
  • zmírnění nadměrného přírůstku tělesné hmotnosti
  • prevence hemeroidů, potíží s močením a prolapsu dělohy
  • prevence křečí a otékání nohou
  • přiměřená pohyblivost kyčelního kloubu - zvládání narůstající zátěže,
  • dostatečná pružnost pro porod
  • péče o plosku nohy - zvládání narůstající zátěže
  • po porodu je rychlejší návrat původní kondice i hmotnosti
  • je lépe zvládána péče o dítě po porodu (zvedání, nošení
  • je lépe utvářeno pouto matka - dítě

PŘIHLÁŠKA NA KURZ